Newsletter



 
Wstecz
linia

Nasi partnerzy

Katowice

Mózg, podświadomość, reklama

Musical_brainwave_performance_at_deconism_gallery.jpgMechanizm działania ludzkiego umysłu jest intrygującą zagadką. Wielu pragnie ją rozwikłać, by skuteczniej wpływać na innych. Jaki oręż mają w ręku współcześni marketingowcy i socjotechnicy? 4 listopada o godzinie 18:00 w katowickim Rondzie Sztuki (Klub Oko Miasta) będziemy rozmawiali o mózgu, podświadomości i reklamie. Gościem spotkania będzie psycholog zajmujący się m.in. podświadomością i reklamą profesor Rafał Ohme.

Zmarły przed dwoma latami brytyjski wizjoner Arthur C. Clarke przewidywał, że do roku 2025 badania uczonych doprowadzą do precyzyjnego poznania wszystkich zmysłów, dzięki czemu proces dostarczania bodźców przestanie wymagać oczu, uszu, skóry itd. Jako nowe narzędzie komunikacji Clarke prognozował obcisły kask – „Mózgoczapkę” umożliwiającą nie tylko wywoływanie rozmaitych doświadczeń, ale i odczytywanie prawdziwych myśli oraz odczuć danej jednostki.

Czy taka słodko–gorzka technologiczna przyszłość dopiero przed nami? A może jest bliżej niż nam się wydaje? Agencje promocyjne stale opracowują innowacyjne sposoby docierania do masowego klienta z różnymi produktami i usługami. Handlowcy szkolą się z programowania neurolingwistycznego, zyskując przewagę w negocjacjach. Sztaby polityków stosują sztuczki uwiarygadniające ich w przekonaniu wyborców.

* Ile z codziennie odbieranych impulsów jest wymierzonych w nieuświadomione zakamarki rozumu?
* W jakim stopniu mimika i gesty zdradzają faktyczne poglądy oraz intencje?
* Czy da się uodpornić na utajone metody perswazji?

Zapraszamy 4 listopada na godzinę 18:00 do katowickiego Ronda Sztuki (Klub Oko Miasta).

***************************
Rafał Ohme – psycholog. W 1992 roku ukończył Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Dwa lata później obronił doktorat na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim w Lublinie, na habilitację w Polskiej Akademii Nauk musiał poczekać do 2003 roku. Jest profesorem Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu. Interesuje się emocjami, mimiką, reklamą, bada procesy zachodzące poza udziałem świadomości. Jest właścicielem firmy badawczej LAB z oddziałami między innymi w Stanach Zjednoczonych, Rosji i Japonii.

linia
dodano: 12.10.2010, 00:03 | edytowano: 18.10.2010, 18:06
linia
www.kawiarnianaukowa.pl 2007-2009 (c) | design by ikah.net

Multimedia

Gaz łupkowy. Będziemy energetyczną potęgą?

ekran.jpg

Rozmowa z dr Pawłem Poprawą, geologiem.

st zobacz video

st o spotkaniu


Muzyka uchem fizyka

zrzut_youtube-muz.jpg

Rozmowa z prof. Ernestem Aleksym Bartnikiem.

st zobacz video

st o spotkaniu


Historia najnowsza - jak o niej rozmawiać?

zrzut_youtube-hist.jpg

Rozmowa z Zuzanną Kurtyką, dziennikarzem Piotrem Zarembą i historykiem z IPNu Adamem Dziurokiem.

st zobacz video

st o spotkaniu



st archiwum